tisdag, september 09, 2008

Sömntuta

När jag går och lägger mig i vetskap att jag inte har någon tid att passa när jag väl vaknar så händer det allt som oftast att jag sover 3-4 timmar mer än vad jag egentligen behöver och jag vaknar ofta tidigare och är pigg men av ren lättja så orkar jag inte gå upp utan ligger kvar och tittar på taket tills ögonlocken behagar att slå igen med full kraft.
När jag väl vaknar då 3-4 timmar senare då känns kroppen som om jag varit med i en hockeymatch utan skydd och fått otaligt många smällar mot mitt arma lilla huvud och kroppen är ofantligt trött och rastlöst på en och samma gång.

Man borde ställa en klocka och sen när den väl ringer så är det inte okej att snooza 2 timmar, utan när den ringer så gäller det att se sanningen i vitögat och ge sig själv en välriktad spark i rumpan så man går upp! När man väl är uppe så brukar man bli lite piggare efter en stund.

Det som händer idag är att jag ska laga till lite tacos, det va längesen så potatisgratängen får vänta ett tag nu.
Tills jag finner att det är dags att lyxa till det för sig själv.

-m

Inga kommentarer: