måndag, september 29, 2008

Skattjakt!

Jag borde ge mig ut på en skattjakt, ni vet en sån där skattjakt som indiana jones ger sig ut på bland indianer och andra folkslag som har sminkat sig på ett läskigt sätt!
Jag har ingen karta över denna spännande skattjakt och förmodligen skulle jag få svårare hjärtklapp om jag sprang på en indian! Skattjakten skulle pågå i mitt eget hem, för jag tror det finns en hel del rikedomar gömda någonstans innanför dessa fyra väggar.
Det hela går ut på att jag skall försöka ta vara på alla pengar som har trillat ur mina fickor eller av någon annan helt oförklarlig och ockult sätt hamnat på mitt golv!
Sen är ju frågan vad jag ska göra med min skatt, om jag ska låsa in den i mitt bankvalv eller bygga en pengabinge likt världens rikaste anka!

Snål som jag är så har jag inte en tanke på att dela med mig av min skatt till någon läsare här!
Min skatt kan innefatta allt från 23 kr till ett makalöst belopp på minst 3 siffror!
Hur jag vet att det är minst 23 kronor? Jo för om jag vrider och vänder på min lilla nätta kropp så kan jag se 1 guldpeng, ligga där och lysa upp hela rummet jämte 2 femkronor och ja ni kan säkert gissa hur många enkronor!
Inte? 3 Stycken pryda med våran svenska konung, jag orkar inte böja mig ner för att kolla vilket år dem är i från, men jag är nästan helt säkert att det står något i stil med för sverige i tiden på dem.

Undrar hur många små penninghögar jag har runt omkring mig för tillfället i detta huset, det är minst 3 st, jag har så himlans korta benmuskler så jag når ju knappt ner till mina knän så för att jag ska kunna plocka upp dem så måste jag nästan lägga mig ner och dra dem till mig! Jag tror ni kan inse hur jobbigt det kan vara att ligga på ett golv fullt av inkamålade dammråttor som anfaller mig och ger mig nysattacker!... Det är inget lätt uppdrag Dr Jones ger sig ut på denna gången! Men jag hoppas innerligt att jag klarar mig ur det hela med livet i behåll.

Om inte! Så önskar jag eder alla en god jul!
-,

Inga kommentarer: