torsdag, augusti 16, 2007

30 år senare


Då va det 30 år sen Elvis The King Presley gick ur tiden!
En del i den legendariska Million Dollar quartet i Sam Phillips Sun Studio.

Det mest mirakulösa av hela den kvarteten är helt klart att både Johnny Cash, Carl Perkins och Elvis presley har gått ur tiden!
Medans den mest råbarkade och största busen av dem alla lever och still going strong.
Det är för mig en gåta att Jerry Lee Lewis fortfarande är vid liv?

Men tillbaka till Elvis, detta energiknippe, flickidol och rockikon!
Han har gjort många legendariska inspelningar och fick den burdusa RockNRollen att bli mer "vit".
När Elvis kom så blev det helt plötsligt mer legitimt att lyssna på RocknRoll.

Personligen så har väl Elvis aldrig varit nån ikon som jag sett upp till men jag är så säker på min sak att det är många av mina idoler som säkerligen har sett upp till Elvis och tagit en del av honom till sin musik.
Elvis är en av få artister som har sålt över en miljard skivor, jag tror det bara är The Beatles som har lyckats med den bedriften också.

Låtar som jag finner glädje och tröst i:

Suspicous Minds, In the Ghetto och självklart den tårdrypande Cant help falling in love.

Vila i frid du tjocke, gode glade elvis
-m

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet ju att jag gillar när du sjunger Elvis med den rösten, Micke...:P haha