lördag, augusti 11, 2007

Fylltrattar och Väntetid

Jag brukar aldrig ha något emot fylltrattar och andra fylledåd, men igår så fick jag nästan nog.
Blev så tokigt trött på att vänta på fylltrattar som bara skulle göra någontingen!
Det va värre än när Alfons Åberg driver sin far till vansinne med att säga "jag skall bara" hela tiden.
Det hela börjar med att jag och Sneckarn snackar lite i öltältet och bestämmer oss för att nu blev vi fruktansvärt sugna på kebab.
Då har fröken ur slagat 01:45 och det är ju en ganska bra tid att försöka ta sig hem på!

En kebab tallrik på ett hak där han som stod i kassan knappt hade humor, han va lika stel och tvär som bronsstatyerna som står utan för konserthuset i växjö!

Efter jag torkat bort kebabresterna från munnen så ringde jag till männen som skulle åka med mig hem och bad dem att dem jättegärna skulle komma och hitta mig så vi kunde åka hem.
Men personerna i fråga skulle komma om en kvart senast, sen när jag ringer efter en halvtimme eller någontingen sådant så säger killen, jag har precis beställt pizza.
Det är ju inte direkt vad man vill höra när man är svintrött, nykter och mätt.
Sen ringer några andra män i min vänskapskret som har missat bussen och frågar om dem kan åka med! Snäll som man är så ställer man upp.

Men just fulla människor sen jag blev ordningsvakt har man allt mindre och mindre tolerans med, det är väl okej om man är lite salongsberusad, men icke okej när man tagit sig en näve öl för mkt och bara blir dryg och halvt otrevlig..
Sånt går fetbort.
Sen att jag är rastlös och otålig är väl en annan femma, men när jag kör så tycker jag ändå att det är jag som bestämmer när bilen åker inte någon som får för sig att göra fylledåd mitt i natten.
Någon form av privilegier måste man väl kunna vänta sig för att man håller sig nykter?

Fulla människor är väl okej, men inte över förfriskade....
Jag orkar helt enkelt inte med det längre.

-m!cke

Inga kommentarer: