onsdag, augusti 22, 2007

Indian Sommar...

..eller sensommar som det så sensuellt heter på svenska.
Den är så mysig när mörkret faller lite tidigare på kvällen och man kan sova utan att svettas ihjäl och det är alldeles lagom varmt ute på dagarna och lite småkyligt på natten.
Man kan tända ljus i tvrummet och bara njuta av lugnet framför en hektisk film som vars tempo svänger värre än hawaii-hockey.
Jag föredrar nog den här tiden på året, det är då innebandyn börjar och man kan röra sig igen och känna sig som en helt ny människa.
3 träningar denna veckan redan, 1 kvar och jag har knappt ont i benet, men visst känns det..

Hockeysäsongen börjar så jag kan följa mitt underbara Troja/Ljungby mot nya skrällmatcher och eventuella praktfiasko.

Nu blir det soffan å ett stort iskallt glas vatten, först tänkte jag cola men som sagt är det nya tider nu och nu ska det hårdtränas och kampen mot fetman fortsätter mot samma ständiga mål, dvs inga sötsaker så länge det inte är i form av pussar och kramar´.

1 kommentar:

Josefine Gunnarsson sa...

Det är en underbar tanke! Jag skulle bli stammis på en gång. Ingen tvekan om saken. Då kan jag få både kakor och könsorgan på samma gång, Halleluja