tisdag, augusti 07, 2007

Mitt nya liv

Idag börjar jag mitt nya sunda liv, vilket innebär att den lilla kalaskula jag har fått någonstans nedanför mina hängbröst ska försvinna och sedan skall jag återfå stadga i mina bröstmuskler.
Jag är trött på vara tjock, jag kanske inte är speciellt tjock när jag verkligen tänker efter.
Men jag vill ändå vara smal och snärt och nöjd med min vikt och det är jag inte just nu.

Vägde mig precis och vågen stod på 73 kilogram och jag har intalat mig själv att jag inte kommer vara nöjd förrän jag är nere mot 67 någontingen.
En bit under sjuttio kilo är väl mitt mål!

Hur?
Träna och jobba och sluta äta nattmat och godis. Där tror jag den största boven till min minimala fetma håller hus.

Räknade ut mitt Bmi med hjälp av http://www.halsomalet.se/bmi.asp
Mitt resultat hamnade på 23,6 BMI!
Det är normalvikt, men jag tycker inte om siffran 23 sen jag såg på Jim Careys senaste film "The Number 23", så därför måste jag helt enkelt få ner det till 21!
Det är en siffra jag tycker bättre om.

Fast ska jag vara riktigt seriös för en stund så bryr jag inte mig om mitt BMI så länge jag är nöjd med min kropp när jag tittar mig i spegeln och har återfått något av min fornstora glans!
Då spelar det ingen roll om jag väger 80kg, bara jag är nöjd.

.m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska hålla tummarna för dig!
Själv måste jag ner i vikt för jag är ett klot.