fredag, augusti 03, 2007

Artistnamn

Om jag någon gång blir artist, vilket inte är jättesannolikt.
Så skall jag göra som min då blivande kollega (om jag nu blir artist) Anders Wendin a.k.a Moneybrother.
Jag ska försvenska ett artistnamn, han gjorde ju Moneybrother till Pengabrorsan.
Så jag hoppas och tror inte att den store och multibegåvade artisten Mr Bruce Springsteen låter halshugga mig om jag plagierar lite av hans efternamn till ett artistnamn.
Det kommer vara långsökt och förmodligen är det bara jag som skulle fatta det om jag inte berättade det för den som undrar vart ifrån mitt namn kommer.
Nej, jag kommer inte heta Spring-micke trots att jag springer som en galning när jag tränar.
Nej och åter igen nej kommer varken heta Bosse Sprängsteen eller Blus Svingstein eller nåt så jättepåhittigt.
Inte heller kommer namnet vara The (mun) blåss, alldeles för likt hans smeknamn "The Boss".

Gott folk! Mitt artist namn när jag är känd kommer att vara Vårens Tonåring som taget ur Springs Teen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spring-Micke låter inte såådär jättenice kanske =) Vi får se om jag hittar någe fler bra liknelse i framtiden! Sånt är så roligt!