måndag, augusti 20, 2007

Ordningsvakt hit och ordningsvakt dit!

Det va ett hiskeligt debaterande om Ordningsvakter hit och dit!
När ska folk fatta att det är olika personer bakom varenda lilla eller om du nu vill stora ordningsvakter!
Det finns tjocka, det finns långa, små och rödhåriga!
Det finns alla sorter, tro det eller ej men alla människor är icke lika.

Jag blev senast beskyld för att vara maktgalen och våldsbenägen enbart för att jag har en OV-bricka med tillhöranda kringutrustning såsom batong och handfängsel.
Skulle jag vara en brutal och hänsynslösa människa så fort jag får på mig allt det där?
Varför skulle hela jag ändra karaktär och bli någon annan än den jag innerst inne är?
Ibland måste man kanske ta fram skådespelar-talanger och sånt när man är OV men det är ändå ett sjuhelvetes riskfyllt yrke.
Det är inte så konstigt att när man väl har bestämt sig för att omhänderta en man/kvinna så då kan det göra ont, för vi vet inte vad dom har i åtanke!
Så sent som i lördags så va det skottlossning på en av krogarna jag jobbat på i sommar och ett kulhål bara 2 meter från där jag har stått och tittat ut över folk.
Tro fan att man kan känna sig osäker när det dyker upp knivar och handeldsvapen!

Ibland måste man ta i med hårdhandskarna, men det är ju lätt för er som står jämte i säkerhet och bedömma situationen som ni sedan kommer och berätta för oss hur vi skulle ha gjort?
Det är alltid lätt att vara efterklok när alla människor är i säkerhet, men vi har inte många sekunder att tänka på utan måste agera innan det händer något...

Men för guds skull sluta dra alla OV över en kam..

Inga kommentarer: