torsdag, augusti 30, 2007

Tvprogram med Ernst

Jag kan inte påstå att jag är någon soffpotatis som använder min fritid till att titta på television, och med television så menar jag sånt som man kan zappa på och byta kanaler i all oändlighet ända tills du hittar något som kanske intresserar dig något.
Jag är nog mer en filmis, en människa som avgudar film, all sorts film.

Men i dessa tider när det finns program som Pimp My Ride, Extreme (home) Makeover, Antikrundan och sommartorpet.

NU blandar vi lite av varje av dessa små gemytliga program som säkert många gillar och vips så får vi fram en helt ny storslagen idé.
Se er Martin Timell och den där tokmysige Ernst med något tyskt efternamn jag inte behagar att leta upp hur man stavar.
Vi har 2 baracker och oändligt med skattepengar och nu ska vi få se vad dessa två människor är kapabla till att locka fram i era små folkhemshjärtan...
Det hela går ut på att inreda ett rum, olika rum varje avsnitt allt från badrum till bastu.
Sen kommer vi till den där sedvanliga röstningen där folk kan vinna en weekend för 2 någonstans på ett SPA som ingen egentligen vet någontingen om, finns det verkligen kan man fråga sig.
Här gäller det alltså inte för Ernst och Martin att bygga som dem själva vill utan att försöka vinna svenska folkets hjärtan.
Lite taskigt mot Herr Timell men där tror jag helt enkelt att Ernst har ett kraftigt övertag för han har ju ändå suttit som julvärd på svt.
Ernst är en sån typ av människa som man älskar att hata men ändå hatar att älska.
Ibland vill man lixom bara hoppa in i bilden på tvn och skrika Herr Med Svårskrivet tyskt efternamn i örat VÄX upp.
Hur är den där Ernst egentligen, han kan väl inte sitta där med sin familj i ett torp mitt i skogen med massa flugor, sill och ösregn och bara vara så övertrevlig och gemytlig?
Det måste ta knäcken på honom, hans fru och hans barn.

Men jag måste medge innerst inne gillar jag nog Ernst, jag har satt upp en bild på jobbet på Ernst där man nästan kan höra hans skratt eka när man tar kaffe.

Hur bra hantverk Martin gör i tvprogrammet så kommer folk ändå rösta på Ernst för ja, han är just Ernst.

Inga kommentarer: