måndag, augusti 20, 2007

Choklad

Choklad må vara det godaste i godisväg, men när man är en sann smålänning som jag som försöker hitta billiga budgetalternativ till denna himmelska drog så kan man gå på nit efter nit.
Står i den superlånga måndagskassan på ICA och känner att jag nog måste få en sockerkick innan träningen idag så en banan å lite choklad tänkte jag borde sitta som handen i handsken en kall vinterdag!
Men ack så fel jag hade den där, chokladen smakade som jag hade kört ner handen i skon istället för handsken!
Med andra ord smakade den förfärligt äckligt och jag är inte alls i lika stort behov att stilla mitt sockerberoende.
Man ska ju se det positiva i det som sker och händer och inte bädda ner sig i dåliga saker så jag tänkte direkt detta är ju denna chokladen jag skall äta så fort jag blir sugen på choklad och socker.
Då kommer jag ju till slut äta choklad och det är ju bara bra?
För choklad som smakar värre än Ättika blandat med vitlök och nåt annat oroande doftämne det finns inte.
Men nu till det värsta av allt, jag kommer vara för snål för att slänga dem 46gramen jag har kvar av den 50gram stora chokladkakan...
Jag måste försöka lura i den i någon stackars människa som inte förstår bättre att den är äcklig.
För slänga den har jag inte mage att göra, det är ju inte så det fungerar.

1 kommentar:

Josefine Gunnarsson sa...

Åh Mikael vet du vad? Jag sitter här med en påse lysmelk och det är så otroligt gott så det går nästan inte att beskriva. mmmmmmmm