torsdag, januari 25, 2007

Dansbandsgojs

Dansbandslåtar i all ära, men vad är det egentligen för smörja som artisten sjunger.
Det är nödrim som kan få en blind höna att hitta en hel påse med korn.
Rim som hjärta, smärta och fjärta.
Usch fy!
Christer Sjögren, Wizex och Thorleifs, släng er i väggen för jag är nödrimmets mästare.

Blir inte min dansbandssång 1:a på svensktoppen då blir det att gå under jorden.

"Det va en sommarkväll på en dans
du stod och dansade och svängde din kjol
när jag såg dig såg jag min chans
just då tog sven evert upp sin fiol.
med rappa tag och stråken snabbt strängen.
2 snabba handklapp sen dags för refrängen.
(refräng)
Du å jag för alltid och ett tag till
jag är din för alltid bara du vill
vi kan hångla friskt på min volvogrill
eller vill du hellre hångla med bill."

------------------------------------------------------------------------------

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe...Klockren dansbandslåt Micke! :)

Anonym sa...

hahaha.......den var kul!

Anonym sa...

haha . . . du kanske borde satsa på en karriär som låtskrivare . .den va grym =)