torsdag, januari 18, 2007

Efter träningen

NU har man precis tränat och klockan hinner slå 22:31 innan man öppnar ytterdörren,
och frågan som snurrar runt i mitt huvud är hur i hela helsingland skall jag bli trött så jag kan somna och vakna utvilad imorgon 05:55.
Har ju börjat samåka med 2 män på mitt jobb och dom vill vara okristligt tidigt och är det nåt jag inte kan göra på morgonen är det att sitta still för då somnar jag direkt.

Men som den lilla pengakåte fan man är så delar man hellre på bensinen 6 mil om dagen än kör själv.

Nu har klockan passerat 23 och jag vet att för mitt eget bästa så borde jag ligga till sängs med mitt fluffiga duntäcke långt upp till hakan, men icke.
Istället sitter jag å frossar chokladpudding o längtar efter sockerkicken.
När magen är fylld av kakaoblask så vet jag med all säkerhet att ångesten kommer krypandes och jag kommer känna mig fet och vulgär.
Jag känner ett jag skulle behöva åka in på en avväjningsklinik omedelbums för mitt coca-cola beroende, det suger rejält i Cola-tarmen nu som jag kallar den.
En riktigt kall Coca-Cola, 33 cl burk, ooh, ih å fan, där snackar vi..
Egenhändig tortyr vill jag kalla det genom att ens tänka på det...
Det få bli ett glas vatten med lite is i och en citronskiva på sin höjd.
Man måste trots allt vara fit for fight när strandsäsongen 2008 kommer..

Jag väntar fortfarande på mitt första benbrott i historien, men det verkar aldrig komma hur vårdslös jag än är när jag tränar, det resulterar bara i blodvite på armbågen och trettioelva blåmärken.

Nu ska jag göra det jag är bäst på, fylla a4 efter a4-sidor med massa nallar, drakar, krummelurer och sånt.

-m!cke

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tränar du??
Gissar på fotboll eller hockey eftersom du är förvånad över uteblivna benbrott :)

Och pga den sena träningstiden,hockey träningar brukar dra sig långt in på kvällen!

Men duu, bilden hos mig......den skickade du ju till mig ;)

Hoppas du är vaken på jobbet nu då!
Vad jobbar du med då!

Ha det gött! :D

Anonym sa...

Strandsäsongen 2008????