lördag, januari 27, 2007

Totalt utmattad

Lördagskväll, en känsla i kroppen som säger lägg dig och vila, res dig inte mer idag.
Sov sov sov sov och vila dina arma små muskler.
Nu känns det som varenda liten sena i mina ben har gjort sitt för ett tag.
Jag kan verkligen inte erinra mig om att jag känt någon sådan utmattning på riktigt länge, visst brukar jag bli trött när jag tränar, men aldrig på detta vis.

Vi förlorade matchen stort idag, men ändå känner jag mig som matchens lirare.
Inte för mina 2 mål, inte för mina löpningar och mina dragningar i mittzon.
Jag hade mycket spring i benen.
Vi va verkligen underbefolkade idag, 6 utespelare, dvs 1 avbytare.
3 gånger under de 20minuter*3 satt jag på den bänken, eller rättare sagt jag låg.

Idag blev jag stolt när folk som tittat på matchen kommer fram till mig och säger att jag kämpade riktigt bra.
Efter första perioden säger domaren till mig, du är medveten om att det är 2 perioder kvar va.
Jag höll ut och höll ut, men det kostade mig mycket kraft.
Sen att jag tappade nageln på höger tå och förmodligen inte kan gå på resten av helgen spelar ingen roll, för ikväll är det bara att tejpa på lösmustaschen och sätta den överdimensionerade sombreron på huvuduet.

För nu vankas det tacos för hela slanten, buffé.
Underbart, som vanligt finns det ingen buffé som har gått plus när maratonmasken kommer och besöker den.

-m!cke

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ajajaj, låter inte alls skönt med din tånagel!
Det finns något som heter "ta det lugnt" med. Hoppas verkligen du tog del av det ikväll ;)

Anonym sa...

lilla lilla micke . . .
du få ju ta å akta din lilla tå för dumheter =) . . .