onsdag, januari 03, 2007

Ikea och O.C

Jag tror bestämt att jag har blivit beroende av The OC och Rullchoklad (Marabou Mjölkchoklad i behändig förpackning som man slukar på nolltid)


Man vill vara som Ryan, denna riddare som slåss för vad han tror är rätt och hamnar alltid i trubbel, men istället visar det sig att jag är nog mer lik Seth, tänker för mycket, kommer med snabba repliker i tid och otid.
Båda är charmiga på sitt sätt, men vem är egentligen charmigast?
Varför fastnar jag alltid rejält för en serie när jag väl fastnar?
Varför kan det inte vara så att det går på tv och jag bara jaha, det kan jag väl titta på?
Fast som tur väl så fastnar jag aldrig för en serie förrän jag har dem på DVD, det e väl tur det för då slipper man gå och grubbla en hel vecka på vad som ska ske i nästa avsnitt..
Jag har fastnat rejält för DEADWOOD, My Name is Earl och nu O.C, vad ska det bli härnäst?
Jag skulle nog lätt kunna fastna för House, han är precis lagom härligt elak så att man sitter och ler inombords :)

Idag tog jag och Byttan oss en roadtrip till ikea, vilket slutade med att jag hade med mig massvis av totalt onödiga prylar som jag egentligen inte behövde och min mage va sprängfylld med 20 Köttbullar och gräddsås och en mäktig morotskaka.
Impulshandlade en matta som nu ligger i vardagsrummet så stiligt, men jag kom på att jag är nog inte rätt man i denna smutsiga lilla värld vi lever i att inneha en vit matta.
Jag är rädd att vid nästa Öl-Galej eller Chokladafton så kommer denna vita matta vara befläckad för evigt.
Men som den ligger just nu, vit som snö med ett behagligt svartmönster på så är den otroligt vacker, jag funderar på att spärra av vardagsrummet.
Men vad i allsin dar skulle jag med 3 grytor till?
Vad är det för vits att köpa ännu mer värmeljus bara för det är billigt när man ändå har 500-600 liggandes hemma, men jotack det kan ju vara bra och ha tänkte jag och log glatt åt mig själv och slängde i ett gäng i vagnen.
Men den där fräcka taklampan kommer nog lysa upp min tillvaro i vintermörkret tror jag, men om jag känner mig själv, vilket jag gör allt för väl så kommer den att monteras långt från skrivande stund.

Jag måste sluta äta godis, jag har blivit sjukligt sockerberoende!
Nya regler i hushållet, ingen läsk mitt i veckan till att börja med, men det vore väl att ta i att sluta med rullchokladen till O.C?

Om jag inte tar mig i kragen och ens försöker inhandla nya byxor så kommer jag att kunna stå modell åt någon konstklass långt innan flyttfåglarna är tillbaka i vårt avlånga land.

Dagens lurigaste låt är: Stockton Boys - Get A Rope (oi-punk när den e som härligast)

-m

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur långt på O.C har du hunnit se då? Serien läggs ju ner nu i februari. Men jag följer det jag med. Likaså My name is Earl... :D Earls brorsa är ju alldeles underbar. :)

Grattis till dina nya grejer, vi hade en beige matta, superduperfin, men den är kastad nu eftersom vi har farligare saker hemma än ölfester och choklad nämligen en liten flicka!!!!!

Ha det super!

Anonym sa...

Om det får dig att känna dig bättre så är jag oxå beroende av O.C... Men även Nip/Tuck, Förhäxad, Sex & the city, Desperate Housewives, Lost och en del andra serier =P OCh istället för godis så är jag sjukligt beroende av popcorn.... Haha.

Anonym sa...

"jag har köpt sånna här värmeljus. 300 st med rabattkuponger..."
(nile city)

skitkul... :D