torsdag, januari 11, 2007

Trosfuktare

Dessa ballader, dessa kramgoa tryckar även kallade trosfuktare i min umgängeskrets.

Vad vore pretty woman utan it mus have been love, notting hill utan when youre say nothing at all och framför allt vad vore Ghost utan Righteous Brothers - Unchained melody


Jag vet inte vad det är för kemiskt ämne som produceras när jag hör Wonderful Tonight, Bed of Roses eller Still Got the Blues.
Vad är det som får mig att glömma tid och rum när jag hör solot i November Rain?
En del textrader i dessa trosfuktare skär in i min kropp som rakblad.

Fraser som

"Varför hålla kvar en enda till sekund, försöka sova när du inte får en blund?"
Moneybrother - Bara ett fån gör så mot sig själv.

"Du betyder allt för mig, men jag är ingenting för dig"
"Jag passar inte nånstans, allt är så fult och falskt, jag kunde varit stor och stark nu är jag bara inget alls, vad fan ska man med kärlek till det blir ju aldrig som man vill, vad fan ska man med känslor till dom gör ju ändå som dom vill"
Magnus Carlsson - Det värsta av allt

"Åh, jag minns än din hud, du sa va ditt ljus, men säg mig varför är jag då ensam nu"
Wilmer X

Det är ett evigt jävla tjat om denna Isabella, men Uffes låt med samma namn är genialisk.

3 låtar som fått mina sinnen att totalt tappa befattning och gett mig svårigheter att hålla tillbaka gråten.
Willie Nelson - Bridge over Troubled Water
Springsteen - Paradise
GNR - November Rain

Dagens ballad: Robbie Williams - Angels <-<< totalt magnifik låt, jag vill sjunga ut refrängen hur illa det än låter.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Kan du inte fixa så jag får höra
Willie Nelson version av "Bridge over Troubled Water" så kanske även jag får tjuta lite. ;) Har bara hört den med Simon and Garfunkel.. och när de sjunger den så är den grym! =)

November Rain var länge sen jag hörde, man kanske skulle ta och damma av sina gamla skivor någon dag.

Anonym sa...

November Rain är en av världens vackraste låtar :) Och Angels med Robbie är verkligen inte fyskam!

Anonym sa...

Paradise är en låt jag skulle kunna tänka mig på min begravning...

Ha det BRA

Anonym sa...

Du har så rätt att ulf Lundells text "Isabell" kan ingen ens närma sej. Den gubben (eller är han det med så unga tjejer, man kan undra)
har alltid varit speciell för mej med sina underbara texter.. Säja vad man vill, men han kan det där med att få till orden :-)
Tack för titt hos mej*