fredag, januari 05, 2007

Kärlek

Mannen i mitt liv, mannen som försvinner och kommer och går lite som han vill men ändå finns han alltid bakom varje krök och kurva.
Mannen som jag själv kan tycka är fruktansvärt överskattad i många avseende men sen så kan det bara klicka till och man hör änglakörer sprida sin lugn.
Vilken lyriker och poet det dolde sig bakom det vildvuxna skägget i mitten av 70-talet.
Jag återfann honom på allvar igen när jag helt plötsligt hörde Badlands, och tanken slog mig att det är då inte mycket som har förändrats sen den skrevs.
Att rycka tag i sitt liv och skaka fram lite glädje, och då talar jag inte om mitt underliv utan hela helheten.
Ofta träffar hans texter mig på ett passionerat, men hårt och ärligt sätt, klockren lyrik.
Jag skulle kunna rada upp citat som skulle sitta som handen i takfläkten i filmen om mitt liv,

Låtar som Downbound Train, Badlands, Thunder Road och The River och har återigen blivit något av en sorts nationalsång för mig.

Men ikväll är det Dancing in the dark som gäller,

"I check my look in the mirror, I wanna change my clothes, my hair, my face"


För er som inte förstod vem mannen i mitt liv var, the one and only, The Boss himself
Bruce Springsteen.

-Micke med Munspelet på fickan för att föreviga munspels mellanspelet i the river.


1 kommentar:

Anonym sa...

Kärlek! :)

ha det