söndag, januari 28, 2007

Kapten Micke


Lite fakta om mannen bakom rodret till mickegfx-bloggen.

Civilstånd och allmänt:
Fyller 25 den årstid då man kan roa sig med att ha maskroskrig, bada näck eller lyssna på gyllene tider.
Singel som grus, finns dock någon på min hornhinna som inte vill försvinna, hon dyker upp där någon gång varje år.
Just nu lyser hon lika klart som polstjärnan i mitt huvud antingen hoppas jag på det bästa eller att någon släcker den där förbannade stjärnan så man kan koncentrera sig lite.
Bor ensam i ett hus vid skogens slut, trivs som en gös i en sjö.
Underviker alkoholens frestelse ganska bra även fast det blir ett glas eller ett krus med brännvin då och då!

Äter:
Oj oj oj, massvis helst någon mediumstekt köttbit och någon form av krispig potatis.
Äter oftast på tok för mycket för min mage, jag borde vara tjockare än vad jag är.
Hyffsat vältränad men ändå inte, ganska nöjd ändå.
Choklad är den stora frestelsen i livet i alla sina former såsom pudding, kakor och dryck.

Jobb.
Utlastare på en skitig betongindustri, kör lite lok och snackar skit samtidigt som jag lastar betongtjofräs i all oändlighet. Det blir ju pengar på kontot varje månad, något som är positivt.

Fritid:
Jag är för kreativ för mitt eget bästa.
Kan inte sitta still måste röra mig eller pilla med något hela tiden, även om det så bara är en penna som glider över ett papper, ett halmstrå i munnen.
Försöker teckna lite, mina ambitioner är att tjäna något på det i framtiden.
Spelar/tränar innebandy 4-5 ggr i veckan.
Sliter av strängar på min gitarr i tid och otid eller blåser in dålig andedräkt i min blåsorgel (munspel)

Min privata psykolog:
Den består av många beståndsdelar av något som kallas musik, antingen är det ett melodiöst stycke som kan få mig att slappna av eller en text som kan få mig euforisk.
Musiken är en viktig del av mitt liv.

-m!cke



3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket bra inlägg :D Kul att få se mer av dig, både via info och bild. :)

Hej, Micke *vinkar*

Anonym sa...

Jag hade inte någon direkt bild av dig mer än att du va mörkhårig efter din profilbild. :) Men nu tycker jag din personlighet passar ditt yttre. :)

Anonym sa...

"Sliter av strängar på min gitarr i tid och otid eller blåser in dålig andedräkt i min blåsorgel (munspel)"

haha :'D