tisdag, januari 23, 2007

Hej mitt vinterland


Nu ligger snön där vit och lyser upp nattmörkret en hel del.
Med snö medföljer ett visst antal minusgrader, och med minusgrader så blir jag frusen och när jag blir frusen blir jag lätt sjuk. *Nyser, spottar och fräser*

Mina nyårslöften har redan totalt havererat. Ett av löfterna va ju att jag inte skulle äta så mkt onyttig utemat som pizza, kebab och annat som klassas som rent skrep enligt Anna Skipper.
Om man inte räknar med maten jag beställer var och varannan dag från värdshuset på jobbet så äter jag nog snabbmat 5-6 ggr på en vecka.
5*65= 325/vecka. Där tror jag det finns pengar att spara genom att äta makaroner och hotdogs :)


Idag har jag varit för slapp för att ens ägna Comicbean någon uppmärksamhet, men min förvåning var total när jag som hastigast bläddrade igenom mina arkiv igår kväll och hittade denna Jake The Pirate bild...han borde platsa in i Comicbean trots att han är för hårig för sitt eget bästa..
Jag har äntligen kläckt en idé till en saga/barnbok :)

Det suger att vara kreativ, jag börjar tröttna på att jämt prestera
-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan äta fullkornspasta och makrill i tomatsås. Det gör jag typ varje dag. hahaha! =P Billigt och nyttigt! Att beropå Angels... Håller med dig om att det e bland de bästa ballader som gjorts. Älskar Robbie =)