lördag, januari 27, 2007

Fredagen med Skruv.

En fredagkväll har passerat och det är en bit in på lördagsnatten.
Dämpad belysning i husets lugna vrå när man kommer hem.
Lite soft musik på det, lite gäspande och ögonlock som är tunga som dasslock av bly.
Tankar flyger och far som små eldflugor som sakta, sakta bränner i mitt huvud ju mer man låter hjärnan arbeta.

Hur fungerar tjejer?
Varför i hela friden ska det vara så svårt att prata?
Varför fumlar man med ord och säger saker som får en att framstå som något fånigt och hopplöst, knappast giftasmaterial på mig idag med mina uttalande.

Det är inte många individer på denna planet som kan få mig att tappa talförmågan totalt, tunghäfta och det kom bara ut ljud som påminner om en grottmänniskas groteska grymtande.
Jag vet inte hennes namn, känner bara till henne genom hennes utseende.
Hon hade det där lilla extra som inte många har enligt mig, hon hade något man inte kunde ta på, inte beskriva utan man visste helt enkelt med all klarhet att det fanns något speciellt där.

Tänk om man bara hade fått ett namn på individen, kvinnan med rejäll giftasmaterial potential.
Men nej istället så babblar jag på om något helt ointressant tills jag råkar reta upp hennes kompis som förmodligen inte tyckte jag va fin nog för henne.

Oj oj oj, ser där nu kom mindesvärdeskomplexen fram igen, eller är det bara en blygsamhet för att jag tyckte hon va speciell.
En sån som jag brukar inte ha problem att prata med folk och sånt, är ju en öppen person och kan babbla om det mesta med de flesta.
Kanske hade det gått bättre med ett ynka litet uns av alkohol i kroppen som bedövat spärren och tagit bort min försöktighet

Men nu inatt, då blir det att lägga sig och sova dom 4 timmarna innan jag ska gå upp och åka iväg mot en innebandymatch.
En match där huvudet säger vi förlorar med storstryk, men micke han kämpar alltid till klockan bekräftar att matchen är slut, oavsett om mitt lag leder med 22-0 eller ligger under med 11-1.
Inatt lägger jag mig med en känsla av att jag är en fåntratt, idiot och alldeles för känslig ung man.
Imorgon vaknar jag med spring i benen, lite attityd och en sjuhelvetes god portion humor för det vankas nämligen både innebandy och senare blir tacokväll i grannlänet.


-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Du lär dig nog handskas med de där sakerna snart... I know how you feel...

Ha det BRA