tisdag, januari 16, 2007

Ice Age

OH, svinkallt.
Ett tag när jag kom hem till farsgubben efter jobbet så trodde jag att mitt liv hade gått i spillror, ingen ström i mitt hem, skulle jag bli tvungen att utstå en natt till där hos honom?
Det verkade inte bättre när jag läste på Eons hemsida, strömmen skulle komma tillbaka på fredag 23:00, det vill säga 3 dagar till.
Ett sista desperat försök att samla ihop sig så tänkte jag om jag ska stå ut 3 dagar i barndomshemmet måste jag nog hämta lite filmer o laptopen.
Jag skulle egentligen bara svänga in och hämta det och mina kära innebandy klubbor, när jag hör änglar sjunga på stereon och det varde ljus i skogens slut. HALLELUJA

Sova hemma, äta hemma, vara hemma.
Men till min stora förtret så va det svinkallt, endast 12 grader i hela huset.
Förkylning runt hörnet, NEJ Tack.

Varför fyllde jag min fars frys med mina köttbitar, filéer och annat fryst trams, när ändå strömmen kom 3 timmar efter, snacka om att vara ineffektiv.
Men nu är strömmen här och datorn fungerar prima, jag har mina monstertofflor på och en söt liten toppluva...
Vad mer kan man begära?

Hoppas strömmen håller sig på rätt sida lagen nu ett tag, för nu börjar jag bli fruktansvärt förbannad på att vara strömlös :)

Fast som jag brukar säga, bättre strömlös än könslös.
-micke

1 kommentar:

FANCY sa...

you can allways see it in the bright side...*L*