söndag, januari 07, 2007

Dessa Söndagar

oh, ständigt dessa söndagar, en riktigt slappedag i mina ögon, en söndag ska man inte göra allt för många knop eller gå på högfart.
Hjälpte iofs en kompis att flytta idag, fyllde hans lastbil med möbler, tog max 30 minuter sen skulle en annan hjälpa honom tömma pinalerna på plats.
Så idag har jag gjort min del av mina avtal förutom att jag ska sitta och skriva protokoll på en innebandymatch.
Det blir som vanligt ett par mål för #13 och någon 2 minutare på #19.

Pizzakväll med kompisarna igår, blev mätt och belåten trots farhågorna att det inte skulle räcka, men dont underestimate the power of hederlig chokladpudding till dessert.
För en gångs skull gick det väldigt bra med fördelningen av jobbet, inget gnäll om vem som skulle diska när och vem som skulle göra vad, kanske har 2007 fått oss att mogna till lite.

2007 börjar inte så lysande en stor känsla av besvikelse slår mot mitt ansikte, var och varannan dag, men till min stora glädje så rinner den av mig som vatten rinner av en nyvaxad bil.
2007 ska bli mitt år, för enligt den kinesiska almenackan så är det ju grisens år.
Som många vet är jag både en gottegris och ett litet svin :)

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir bättre sen... Året alltså. And oh. Jag ska byta örhängena ;)