söndag, januari 21, 2007

Sunday Bloody Sunday


Söndag, blodiga söndag bokstavligen.
Dagen börjar slött, städar ett rum och sätter mig vid datorn som vanligt, hittar på ursäkter att inte göra något.
Det är helt enkelt för jävligt att man hittar på ursäkter till sig själv och tror att man är dum nog att gå på dem. Men sån är jag, kanske bara jag.

Eftermiddagen spenderade jag på en innebandyplan.
På något vänster har jag blivit ökänd som Micke Maraton, ett smeknamn som verkar växa sig större och större.
2 av mina närmare vänner skulle komma och ta sig en titt på maratonmannen i sina svarta skor och nummer 10 på ryggen.
Dem kände visst hon i receptionen, så hon frågade vad dom gjorde där.
Vi ska titta på micke när han spelar, Aha du menar han som springer som fan.
Haha, frågan är ju om man ska ta det som en komplimang eller som en idiotförklaring, själv tror jag att man ska ta det någonstans mitt emellan och bjuda på sig själv.

Hur som helst så vann vi matchen, inte riktigt nöjd med min insatts men det är jag aldrig.
1 mål och 2 assist i protokollet.
Så här någon timme efter matchen så känns hela min kropp sargad och förbrukad, fick en smäll i ansiktet så jag trodde att mina tänder va på väg att skjutas upp till min hjärna.
Blodvite uppstår och jag slänger mig som en slagen krigare på marken och kryper av planen blödandes från munnen.
Nånstans där nere i hörnet där jag låg å vilade mina arma små tänder ett slag så dök 2 gestalter upp på varsin sida om mig, den goda och den onda ängeln.
Det slutade med att den onda spetsade den goda ängeln och jag reste mig upp och sa NO more "mr nice guy" och gick in på planen.

Och givetvis kunde jag inte hålla mina korta söta fingrar borta från ritbordet idag heller, och som säkerligen alla har räknat ut vid det här laget blev det en slags pirat igen.

Imorgon är det den där jävla onödiga kursen, få betalt för att lära sig något man redan kan låter för mig som ren idioti, men vafalls, det är inte jag som håller i trådarna och bestämmer.

Förhoppningsvis så ska jag snart på 2veckorsutbildning på något jag vill som inte har med detta jobbet att göra.

m!cke

1 kommentar:

Mange sa...

Tja, när jag lirade innebandy så var springa typ det enda jag kunde göra :)

/seccan