lördag, april 07, 2007

Det är ju påskafton idag

Jag fick en förfrågan av min kära vän Josefine om jag kunde teckna en kyckling till henne, hon ville bara ha linjerna, men när jag ändå va i farten så färglade jag den.
En mkt Glad och trevlig påsk på er kära blogg-groupies.

Det är ju för fanken påskafton idag, jag minns en härlig påskafton för några år sen då jag skulle åka å titta på hockey, en viktig match i ett viktigt kval.
Vi skulle vara lite snåla och ta en liten dieselbil dit, åka 24 mil enkel resa i en bil som dånar som ett bensindrivet elverk, vi skulle behövt walkie talkies mellan oss..
Men istället hade vi en back läsk, brödlappar (färdigbreda mackor) och ett jävla glatt humör.
Bilen gick super faktiskt ända tills efter jönköping då det började bli långa backar upp, jag har aldrig varit med om att en liten personbil knappt orkar sig upp för backarna, pinsam när långtradare efter långtrådare körde om oss, bilen sackade från 90 till 80, jag tror bilen va nere i 60km/h innan det blev plant igen.
När vi väl kom till skövde så, hade vi inte en susning vart vi skulle, förutom att vi skulle till ishallen då.
Men på något mirakulös sätt så hittade vi dit.
I en rondell så möter vi en polisbil, jag och sneckarn hade inga bälten på oss så vi börjar ju slita som fan för att ta på oss dom, men som alla vet så är ju bälte konstruerade så att rycker man så låser dem sig, så om konstapeln såg oss, så borde han fått sig ett gott skratt.
1-1 blev matchen till slut, en jävligt nervös match men tråkig, spel i mittzon, ingen vågade nåntingen, vid lika resultat va båda klara för nästa säsong.
Det va första och enda gången jag har entrat isen, dem första hoppade in på isen redan innan matchen va helt slut, det skulle avgöras på straffar.
Hujedaligen vilket minne, det är nog en av dem roligaste påskaftnar jag har haft i mitt liv.
Det är sannerligen kul att göra små roadtrips ibland med en eller flera goda vänner, det gör jag för sällan nu för tiden kan jag känna.

Mcdonalds på vägen hem träffar vi ett gäng stockholmare som har fått för sig dem skall till danmark och börjar fråga oss massa konstiga frågor, sen frågar dem oss va vi kör för bil.
Varpå vi svarar iskallt, vi kör våran härliga cadillac, må tro att han satte sin äppelpaj i fel strupe när han insåg att vi menade en VW CADDY.

Det va tider det.

2 kommentarer:

Mina sa...

Tack!

Stickwitu sa...

Ja se där , visst är han asså ! ^^