tisdag, april 10, 2007

Tankar om Tankning

Här följer lite tankar om tankning.

Varför tankar inte snygga tjejer?

Det är inte många gånger i mitt liv jag har stått där med slangen i hålet och kunnat spana över taket på min nu något halvt sönderkörda S40 och tänkt jävlar i min låda vilken vacker tös som precis skall begynna en prima blyfri95 tankning.
Om det mot all förmodan skulle befinna sig en sådan i tankningszonen så skulle hon med all säkerhet sitta där i förarsätet, med alldeles för stora glasögon och solskyddet nere och nåt kletigt klafsande runt ögonen eller läpparna, smink tror jag det kallas.
Vem är det då som tankar, det måste vara mannen i hushållet, pojkvännen, sambon eller fadern i all ära.

Varför har aftonbladet samma pris...
...när allt annat är dubbelt så dyrt.?
Jag kan inte förstå folk som går in och köper sin föda på en bensinmack, en liter mjölk och en snickers kan väl vara okej. Det är verkligen sjukt dyrt och det brukar oftast inte vara sådär jätte överdrivet långt till närmsta snabbköp.
Jag skulle kunna tänka mig gå och handla åt folk som är lata nog för att inte ta dem fyrtiotvå extrastegen det skulle behövas för att gå till köpcentret tvärs över gatan.
Så länge jag får behålla mellan skillnaden mellan butiken och macken.
Det är ett säkert sätt att bli rik på.

Politikerna säger åk kollektivt.

Visst vore det underbart att sätta sig i en varm buss på morgonen och inte tänka på något annat än att hoppa av på rätt hållplats, men hur i hela friden fungerar det när man bor på landet, där elen precis har sett dagens ljus?
Det är ju inte precis som att man kan gå ut i vedbon, ladugården eller ner i källaren för att ta ett tunnelbanetåg till station grön, blå å allt va dem heter.
Nej nej, man får bita sig i kindpåsen och lufta plånboken och tanka bilen.


-m!cke


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj vilket ansvar att axla, till och med på favoriter...=) Gör detsamma jag då, av det jag hittills läst verkar du vara en kille med humor! Och jo... Jag har tankat själv en gång under de fyra år jag kört bil. Och då är jag inte ens särkilt snygg...

Anonym sa...

jag jobbar på tillfrisknandet, vill ju inte missa köttätandet ^^, förövrigt så tankar jag själv iaf, och jga är ju tjej iaf.

Anonym sa...

Haha, blixten är ganska stategisk vet du... vill försöka vara lite halvhemlig sådär. Sedan är det definitivt Nemo som är snyggingen på den bilden =)

Anonym sa...

Klart att jag minns dig! :) jag lär nog bli kvar här ett tag verkar det som. Upptäckte att det var rätt kul det här ;)

Du har en riktigt bra affärsidé där. Tjäna pengar på dom lata jävlarna bara :P

Kram! /K