onsdag, april 04, 2007

Sömnlös

Vissa nätter är det bara lögn i helvete att sova, vet inte varför inatt, men något har funnits på min hjärnhinna, en känsla som nästan framkallat ångest.
Ju längre tiden led mot morgonen, desto mer ångest fick jag av att jag inte somnade.
Till slut gjorde jag nog det rätta, vill inte sömnen komma till mig så får jag väl helt enkelt strunta i den.
Så nu sitter man här, avslagen som öppnad flasköl i sommarsolen efter ett par timmar, ögonlocken tunga som titan.
John Blund, vem fan är du som tror att du kan glömma mig bara sådär ostraffat, jag tror bestämt du och jag har kommit på kant med varandra inatt.

Men jag tror inte det finns någon härligare låt så här på morgonkvisten än Chris Cornells magnifika blues-aktiga tolkning av Michael Jackssons popsnöre Billie Jean.

Nu blev jag sugen att plocka fram gitarren och skriva och komponera en riktigt jävla toktung låt.
Känsla, Vemod och Ångest, det är bra råvaror inte enligt Mat-Tina, men enligt mig.

-m!cke.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Kan skriva en kärlekssång till mig :)

Unknown sa...

Skriv en kärlekssång till mig:)

Unknown sa...

Skriv en kärlekssång till mig ;)

Unknown sa...

Skriv en kärlekssång till mig ;)

Unknown sa...

Har du förstått??