fredag, april 06, 2007

Ikväll skall jag bli full för kärlekens skull

Jag kan inte sluta lyssna på "Fulla för kärlekens skull" av och med Plura i Eldkvarn, den låten slår hammaren på spiken, fisken i nätet och inte minst rälsen på spåret.

Nej nej, ikväll skall jag inte dricka en droppe etanol, ikväll skall det vaktas och hålla ordning på fulla ungdomar.
Jag hoppas för deras eget bästa att dem inte dricker sig för fulla för kärlekens skull ikväll, för då har dem ändå ingen nytta av kärleken för då kommer dom inte komma ihåg all romans som kan uppstå en ljuvlig vårdag som denna...
Solen har skinit hela dagen, jag har knappt varit utanför dörren, skämmes tamejfan.
Dagen började inte sådär jättebra, vaknade i soffan.
Igår skulle jag ju bara se på en film strax innan klockornas dån slog 00:00, som vanligt så slumrade jag till en stund i soffan, men det va nog en ganska lång stund, för när jag väl vaknade halvt mörbultad och med en värk i nacken som hette duga så hade den stora visaren flyttat sig 10 hack framåt.
Då kan man fråga sig hur i hela friden kan man sova i 10 timmar i en soffa!!
Det gick men men nu känner att jag hade föredragit min stora säng, mitt duntäcke och min halvt genomlästa roman.

Innan jag jobbar ikväll så har jag lovat en kompis som har en svår tid i sitt liv att umgås en liten stund med honom, för det är han värd.
Jag trodde knappt karln hade känslor, men det hade han visst och nu tycker jag riktigt synd om honom, 5 år är en lång tid, det är 20% av hans liv.
Han sa att han aldrig känt sig så tom när han skulle sova, han sa att känslan att inte ha någon jämte sig efter fem år va bland det värsta han upplevt.
Jag hoppas det löser sig för honom till slut och att det löser sig för henne också.
För det är dem värda.


-m!cke
om man skulle ta å göra en sån däringa flummig lista??.. det va ett tag sen nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, flummiga listor är roliga - gör en sådan :)

Anonym sa...

Bara så du vet så har du inte skrivit om skor som du har lovat. Och förresten har vi inte pratat på länge. Påskmiddag imorrn, woho!

Anonym sa...

Så bra låt! :)