lördag, april 14, 2007

Hujedaligen

Svåra val här i livet, eller egentligen inte.
Det handlar om denna förbannade innebandyn, börjar bli något trött på den.
Om man säger så här att folk vill ha mig i laget, men inte ge mig chansen i Alaget.
En del människor säga att jag är den skönaste liraren dom någonsin spelat med, dem älskar min inställning, varför skall jag då harva omkring i b-laget å göra massa mål.
Dom vill att jag ska hålla i B-laget, coacha och styra upp allt.
Man får höra en hiskeligt massa om att du är fan galen, jag har aldrig sett någon springa så mkt som du, hur orkar du?
Men nu har jag nästan insett att jag springer förgäves.
Men mest roligt av allt är när man går in i en närkamp bakom sitt egna mål, tittar upp mot andra målet, ser en lucka.
Man fintar en, man fintar 3 till slut är det bara målvakten å jag kvar. Givetvis skjuter man utanför.
En gång på en träning va jag så jävla trött på det hela så jag sa till allihopa, jag gör ett solomål sen går jag och duschar.
Hittar ni någon större kämpe i Alvesta IBK så är ni inte dåliga, för jag kämpar ALLTID, hårdast.

Inga kommentarer: