söndag, april 15, 2007

Sommardag

En sommardag.
Byttan lovade mig springa men han hade visst skadat sig på nån fotbollsmatch igår, det är ju lätt hänt. Så det blev inte mkt springande ändå för min del.
Förutom när jag å Byttan skulle åka å köpa brassestolar, ni kan tro att det va slutsålt i hela växjö nästan, vi på 6 ställen och kollade. Till slut gav vi nästan upp.
Men jag va sååååå himlans sugen på mat så jag sa till honom att vi måste ta en korv utanför maxi, å sagt är gjort.
Sen sprang vi in å hittade stolarna där.


Men då slog tanken mig att hur trög får man vara om man har jeans på sig i 2000-talets soliga sverige.
Så jag va tvungen att handla shorts, hon i kassan på stadium är nog den drygaste kvinna jag någonsin har sagt ett vänligt ord till i mina dar.
5 stolar rikare och ett par shorts alá rövarpris så befann vi oss på campus igen.
Det e så satans skönt att sitta bland massa folk på campus å bara kolla läget,

Å ikväll tog Torsken å Ollek fram den stora grillen i briljerade med våra kunskaper, pulver-bearnaisesås och potatiskroketter, hujedaligen vad vi är talanger i köket.


-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Campus äger när det är fint väder. Spenderade hela lördagen på en filt vid Sockerbitarna. Vi var ett gäng som grillade, drack en väldans massa öl, kollade på "Kubb över liten kulle" och lyssnade på musik. Helt underbar dag! =)

Mvh Plingela