söndag, april 01, 2007

Solens Strålar

Ytterligare en dag i solens tecken, fy bubblan vad härligt.
Bytte däck på bilen i all hast, farsan plockade fram cabben idag så det blev en liten tur med den med :)
Dagen började med att någon ringde mig okristligt tidigt och hörda om jag ville följa med å titta på vad det nu än va för jag minns bara att jag sa något i stil med "Hujedaligen, icke en chans jag tar ett språng ur min säng innan den stora visaren visar si och den lilla så".
Till slut hamnade jag på campusområdet i växjö med en gammal god vän och hans klasskamrater, mysigt värre och bara sitta där och spana ut över vidderna och alla dessa vackra studentskor.
2 Baguetter senare och en och en halv liter Loka fick mig att kasta in handduken och bege mig hem.
Det nalkas ju söndagsmiddag, det ryktas på byn att farsgubben tagit fram grillen, ja tack säger micke och har i tankarna att våldgästa honom bara för att han inte orkar laga mat, diska och äta den.
Men först och främst tänkte jag se hur det fungera med en powernap....Zzzz

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, hujedaligen...saken är den att jag hela tiden hör din blogg genom ett småländskt filter nu så att jag läser texten på småländska och hör som en slags berättarröst a´la Micke! Ja, hujedaligen...jag säger då det...