tisdag, april 10, 2007

Sångfågel, Jag, ICKE

Det är väl knappast någon hemlighet att jag är tokigt besatt i musik.
Jag har köpte mig ett munspel en gång i tiden bara för jag faschinerades totalt av Springsteens magnifika intro till the river. Det tog ett tag att lära sig, men nu jävlar kan jag åxå riva av det med lite känsla.
Tänk er hur galna blir när man spelar Boten Anna på munspel, eller hur harmoniska folk kan bli när man spelar introt till kung av sand.
Munspel är magnifikt och otroligt vackert instrument.

En lagom berusad micke vid datorn, med en lagom ostämd gitarr så blir det lätt lugna låtar, och av någon helt absurd anledning så hittade jag ackorden till girls just wanna have fun.
Så jag tog fram gitarren, rätta till micken å spelade in det hela.
Lugn och nerstämt.

Det lät inte bra alls, men ändå på nåt lustigt sätt så gillade jag kontrasten av det hela och hade jag inte varit så förbannat blyg för att folk ska skratta åt mig, för jag försökte göra det seriöst.
Så hade ni alla fått höra.


-m!cke

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill höra! Skrattar aldrig åt andra, mest åt mig själv...=)

Anonym sa...

jag vill också höra ju.../ Mia

Anonym sa...

Jag vill ju höra..//Mia

Anonym sa...

var det den du skickade till mig? o_O