tisdag, april 10, 2007

Trosfuktare

En lista på världens bästa trosfuktare.
Jag har säkert glömt jättemånga väsentliga låtar, men jag brainstormade bara lite kvickt.
Vilken/vilka Låt(ar) har jag glömt?

  1. Springsteen - Thunderroad
  2. Springsteen - The River
  3. Bon Jovi - Bed of Roses
  4. Guns And Roses - November Rain
  5. Nirvana - Smells like teen Spirit
  6. Chris Cornell - Billie Jean
  7. Springsteen - Born to Run -acoustic
  8. Moneybrother - Bara ett fån gör så mot sig själv
  9. Moneybrother - Downtown Train
  10. Eldkvarn - Alice
  11. Ulf Lundell - Isabella
  12. Johnny Cash - hurt
  13. Bryan Adams - Please forgive me
  14. Dire Straits - Brothers in arms
  15. Heart - Alone
  16. Roxette - Vulnerable
  17. The Eagles - Desperado
  18. Robbie Wiliams - Angels
  19. Europe - Carrie
  20. Lars Winnerbäck - Timglas
  21. Springsteen - Jersey Girl
  22. Kent - Utan dina andetag
  23. Alphaville -Forever Young
  24. Eric Clapton - Wonderful tonight
  25. Gyllene Tider - Billy
  26. Björn Afzelius - Tusen Bitar
  27. Kris Kristofferson - This old road
  28. Totta NÄslund - Bara min älskade väntar
  29. Celine Dion - Its all coming back to me now
  30. Bonnie Tyler - Total Eclipse from the heart
  31. Roxette - Spending my time
  32. Creedence - Long as i can see the light
  33. Johnny Cash - Solitary man
  34. Ulf lundell -Alperna
  35. Gary Moore - Still got the blues
  36. The Pretenders - Ill stand by you
  37. Metallica - Nothing Else Matters
  38. Helene Sjöholm - Du måste finnas
  39. Peter Jöback - Guldet blev till sand.
  40. Roy Orbinson - Drove all night
  41. Patti Smith - Because the night
  42. Queen - Bohemian Rhapsody
  43. Phil Collins - Against all odds
  44. Sinead oconnor - nothing compares 2 u
  45. Eric Carmen - All by myself
  46. Jennifer Rush - Power of love
  47. Celine Dion - Think twice
  48. Simon and Garfunkel - Bridge over troubled water
  49. Bryan Adams - Heaven
  50. Chris The Burg - Lady in red

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du förresten inte att Beyonce lämpar sig för din lista....? ;)

Anonym sa...

Det fungerar inte att sätta in den på bloggen på ngt sätt..? Ääh, skicka via mejl då?

Jag är nog inte så tekniskt lagd...

Anonym sa...

Det var inte alls illa! Riktigt fint lät det. Trubadurar du också eller är det bara sådär för rolighets skull?

Anonym sa...

Härligt. Ibland kan jag sakna att jag inte har sådana praktiska intressen. Tänk vad kul det skulle vara att ta fram gitarren och spela. Istället fasar jag när det är dags för gitarrlektioner med eleverna... Huj huj på äkta finlandssvenska.