måndag, april 16, 2007

liten liten man


Enda sen min första skoldag har jag varit jagad av människor som sett ner på mig i dubbel bemärkelse för att jag är lite kort av mig.
So what?
Jag har alltid varit kort i rocken men alltid nåt ner med fötterna på jorden.
Folk har alltid gnällt på att jag ser ung ut för min ålder.
Så ibland förnekar jag min egna ålder för att slippa massa jobbiga frågor, det känns enklast så.
Fegt, javiss! Men till slut orkar man inte höra samma gnäll.
Det har varit lugnt ett tag fram tills jag blev ordningsvakt, då började gnällandet igen.
-han ser inte ut att vara mer än 18!
-hur gammal är du egentligen, 21?
-praktiserar du här?

Man kan bli trött på en del människor, håll käften istället.

Ja jag är snart 25, och jag vet att jag ser ut som 17.

Men att människor är så dryga och klankar ner på folk för att dem är korta i rocken eller ser unga ut, det hade varit en sak om du hade sagt att jag va fet.
Då hade jag kunnat göra nåt åt det.
Varför tycker så många det är dåligt att vara kort, jag anser inte mig själv att vara speciellt kort längre och har egentligen aldrig tänkt på vilken ålder jag ser ut och vara.
Jag vet bara att jag är Micke, 176cm ovan jord, 70kg tung och 25 år inom en snar framtid.
Hade jag haft mer skäggväxt än på bilden nedan så kanske jag hade sett lite äldre ut, men tyvärr så verkar skäggväxt-genen vara försenad på mig, såsom allt annat..

Halleluja vad glad jag är idag
kram å kräk
-m!cke

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, är 176 cm kort? Inte i min värld. Det känns som en väldigt normal längd. Men..vad vet jag. Från höjden 161,5 cm är alla långa =)

Mvh
Plingela

Mange sa...

Tja. Jag vet inte vad folk har för problem faktiskt. Jag själv har klarat mig undan rätt bra från taskigt folk dock.

Anonym sa...

Men du e söt ändå;)