söndag, april 15, 2007

Irriterad

Varför måste folk påpeka för mig hela tiden samma sak.
"Det är ett mysterium för mig att du är singel"
Jag tog det som en ganska fin komplimang för ett tag sen, det visar ju ändå att folk tycker man är en hyvens prick...
Hur skall jag veta varför jag är singel?
Romantik har ju slutat existera strax efter millenieskiftet.
Man kan ju börja undra hur man framstår i folks ögon egentligen.
I fredags när jag va ute på krogen så kommer en allt för ärlig kille fram till mig som jag känner sen många år tillbaka men som alltid är en hård och framåt och kan säga precis det han tänker på för tillfället, iallafall när han har massa öl i blodet.
"micke, du är fan en sån kille alla tjejer vill ha!"


Men nej det är jag ej, jag må vara en feg liten skit på många plan och även med detta med ragga vilket jag knappt lägger ner någon energi på.
Men det är ändå lite mer tänktvärt när en kille säger det till en än en tjej, för dem kanske bara säger det för att flirta.
Då tänker ni! Men killen kanske flirta med dig med..
OH no inte den mannen, tro mig.
Ska jag bli kär så skall jag snubbla över den och inte tvinga fram något i ren desperation.
Men en sak är säker snubblar jag, så kan det hända att jag faller riktigt hårt.

-m!cke


1 kommentar:

Anonym sa...

Neej, romantiken har inte slutat existera. Så får det inte vara!